Encik Mimpi and The Tidur's Blog!

Welcome to blog aku. Aku seorang lelaki biasa yang minat bermain muzika dan suka menyampaikan perasaan atau pendapat melalui seni muzik aku sendiri. Aku suka menulis lagu dan melalak berseorangan ditemani gitar akustik buruk aku.Aku takde la hebat mana pon bergitar, tapi macho lah jugak. So kalau suka, dengar. Tak suka, senyap sudah. :-)

Monday, May 4, 2009

Kisah Encik Mimpi dan Cik Loceng

aku kenal Cik Loceng ni mase kat skolah mase aku form 4. mule2 kitorg kawan2 bese je ngan die sbb time tu aku tgh kapel ngan awek 1st. tapi dalam mase tu aku ngan cik loceng da jadi member yg sgt baik dan sgt rpt.smue citer, byk aku story kat die.mmg kawan yg paling aku syg time tu.

satu hari tu die penah mengaku die suke kat aku.aku ckp kat die aku xleh terime cinta die sbb aku lagi suke die wujud sebagai kawan baik aku.walaupon aku pon suke kat die.(time tu aku da clash ngan awek 1st)dan kitorg jadi lagi rapat gile2 dan kemuncak nya mase sebelom aku fly, aku cakap kat die ak syg gile kat die walaupon die xbukan awek aku.

pas aku kat trinidad ni, ak stil rapat dan kontek die.1st skali aku call die mase sampai sini, die nanges sebab dgr suare aku. pstu kalau aku ym ngan die, aku terharu gile sbb die kate, setiap perkataan yg aku tulis dalam ym tu, die save.die nak buat tu smue sbgai kenangan die ngan aku.hehe..

tapi tu semue sudah berubah slepas die jumpe sorg mamat ni. mamat ni mengubah status best fren aku ngan cik loceng.mamat tu bf die skang ah.die xsuke cik loceng rapat ngan aku.die xbg aku ym or kontek aku.dan hubungan aku ngan cik loceng makin renggang, x cam dlu.tapi cik loceng slalu igtkan aku bahawa die xpernah lupe kan aku.
huh, ye la. aku harap camtu la.

dan lagu ini aku nyanyikan utk menceritakan tentang aku dan cik loceng. dan juga mamat bf die tu. dan juga rindu aku pada cik loceng . dgn harapan die slalu hepy =)





Ingatkah Kamu - Encik Mimpi




Teringat akan masa lalu yang kita lewati
Terasa indah sejuk merasa di dalam sanubari
Walau duka sempat singgah
Hadapi bersama… Bahagia s’lalu dihatiku

Kini hilanglah sudah kisah, tinggal lah kenangan
Saat dia datang menghampirimu dengan segala janji
Berikan sudah semua
Atas nama cintanya, Hapuskan cerita kita

Ingatkah kamu saat kita bersedih
Ingatkah kamu saat kita bahagia
Ingatkah kamu janji bersatu
Demi kasih sayang kita berdua
Menempuh hari esok berdua

15 comments:

  1. lagu bole jual la..

    aik..da tuka layout ke ape nih??

    ReplyDelete
  2. huhuhuh terharu pla aku...very nice blog

    ReplyDelete
  3. cerite u tentang lagu nie sme ngn cerite kite...
    but suare u sedap sgt....

    ReplyDelete
  4. fwenship forever encik mimpi n bebel!!

    ReplyDelete
  5. waa....
    sedapnyewww sore encik mimpi.. :D
    lagu pon sedap...
    keep going ya!

    ReplyDelete
  6. Wow I really like this song. I am not indonesian but I think this will going to be the first Indonesian song I'll be able to sing and memorize.

    Keep up dude

    ReplyDelete
  7. kisah en mimpi ngan cik loceng tu sm la ngan ksh sy ngan my 1st love~ huhu. cuma sy=en mimpi, 1st love=cik loceng

    ReplyDelete
  8. me=en mimpi, my fren=cik loceng....another different is he's married now.his wife sms me "jangan sms lagi"...i understand it,if that person happens to read this, "dont worry, he is only my dearest friend.not more than that".. :)

    ReplyDelete
  9. sweetnye suare...nice!!!

    ReplyDelete
  10. sdpnyerr suare!boleyh jdi artis nie! ^^

    ReplyDelete
  11. saje jngk2 entri lama en mimpi.. t'jmpa entri ni.. well mmg sedih kan bila t'pksa ptus hbgn.. lg sedih bila baca srt ntk dia dlm entri yg lain..

    ReplyDelete
  12. Best friend, kalau kita jatuh suka kat dia, friendship tu mesti ranap. Mesti. Lagi-lagi kalau pihak yg satu lagi tu takda perasaan yg sama. Been there. Havent move on yet. Still waiting for him to pick me up again.

    ReplyDelete
  13. bila 'a guy' and 'a gurl' mengaku yg di0rang tuu 'bestfriend', mesti akan ada yg 'TERjatuh', tlebih S.U.K.A...

    ReplyDelete

Nuff n Klik Sini!