Encik Mimpi and The Tidur's Blog!

Welcome to blog aku. Aku seorang lelaki biasa yang minat bermain muzika dan suka menyampaikan perasaan atau pendapat melalui seni muzik aku sendiri. Aku suka menulis lagu dan melalak berseorangan ditemani gitar akustik buruk aku.Aku takde la hebat mana pon bergitar, tapi macho lah jugak. So kalau suka, dengar. Tak suka, senyap sudah. :-)

Friday, March 26, 2010

PANAS : Rahsia Vokal Ning Baizura !!

encik mimpi kunci gitar lagu rahsia ning baizura
Kali ni di bwh segmen Panas, en.mimpi nak berkongsi tentang sebuah rahsia yg xpernah di sebarkan di dalam tv, radio ataupon mane2 media massa.Haritu da kongsi tentang rahsie siti nurhaliza, kali ni Ning Baizura pulak.

Korang perasan x vokal Ning baizura tu laen dari artis2/penyanyi2 lain? Perasan kan? Ning mempunyai vokal yang ckup kuat dan mantap dalam setiap nyanyian beliau.Kalau nak tahu, disebalik vokal yg hebat itu, tersembunyi rahasia yg tak pernah orang perasan, dan kali ini secara exlusivenye en.Mimpi akan membongkarkan rahsia sebenar disebalik kehebatan vokal Ning Baizura..

En.Mimpi mendapati, untuk mendapat vokal yang hebat dan bertenaga seperti Ning Baizura,seseorang itu haruslah menyebut atau meneran perkataan "aaK.." setiap kali ingin menyebut perkataan pertama dalam baris lirik sesebuah lagu. Maksud en.Mimpi, tepat sebelum menyebut perkataan pertama dalam lagu tersebut (bagi setiap baris), haruslah menjeritkan atau menteriakkan perkataan "aaK..". Ini membolehkan satu tenaga extra dikeluarkan dari perut yg kempis sperti Ning itu dan seterusnya membantu vokal Ning itu sendiri menjadi lebih hebat..

Anda kurang faham dgn penerangan en.Mimpi di atas. ok..Xpe disini en.Mimpi akan membuat demonstrasi penggunaan "aaK.." dalam sesebuah nyanyian.

Demonstrasi akan dilakukan pada lagu popular Ning Baizura , "awan yg terpilu" :





Da dgr da? begitulah apa yg dimaksudkan oleh en.Mimpi. En.Mimpi sendiri perasan, ketiak en.mimpi menyanyi dgn kaedah "aaK.." itu dlm lagu awan terpilu tersebut, ade terase lahirnye tenage misteri entah dari alam mana yang mampu memberi tenaga yang luar biasa pada suara en.Mimpi. Benar! en.Mimpi tak berbohong!!

Kalau xpercaya , dgr lah sendiri dari Ning. Perhatikan betul2 "aaK.." yang dilakukan oleh Ning Baizura.






Bagaimana? Anda semua sudah percaya? Percaya atau tidak , bolos saja dinding itu!

23 comments:

  1. wakakakakaa=))encik mimpi, so funny la=))
    encik mimpi ngn ning acquainted ke??keras pewot dgr sore encik mimpi=))

    ReplyDelete
  2. hahaha.. betul la en.mimpi.. saya dapat rasakan aura tu bila dengar en.mimpi menyanyi.. ^__^

    ReplyDelete
  3. hahahhahah, fakta yg tiada di tv3
    bolos saja dinding itu!!!

    ReplyDelete
  4. haha

    seb baek lagu2 en.mimpi xde unsur2 soprano..lau x

    leh cair taik telinge nih..hahaha

    ReplyDelete
  5. haha..no wonder la suara dia gitu..

    ReplyDelete
  6. Kelakar la encik mimpi nie...rasa macam nak pijak pijak jer...

    bulat bulat kena tipu.

    Hahahaha

    ReplyDelete
  7. next AF boleh daftar neh hahaha

    ReplyDelete
  8. WAHAHAHAHHA !!
    KELAKA GiILA LAAAA !!

    golek2
    yg last tuu !
    awan yg terpi akk luu
    LOLLLL

    ReplyDelete
  9. ahahahaha..... klaka nyaaaa ko nih En Mimpi... seolah2 akak sedang bermimpi mdgr sora ko yg merdu yg amat nih

    Thumb up!

    ReplyDelete
  10. en . mimpi best.... !!!!! hehehe

    ReplyDelete
  11. hahaha.. dasat2.. dah leh buat album

    ReplyDelete
  12. hahahaha

    aakkwann aakyanng aakkterpi 'akklu' hahaahhah

    yg akklu tu paling lawak sekali ok ahhaha

    ReplyDelete
  13. lama dh tk dngr psl ning ning ni...

    ReplyDelete
  14. 'aak' en mimpi over ckit drpd ning pnye.hahaha~~

    ReplyDelete
  15. ahahhaha...
    aah la weyy..
    Huhu
    pndai lak ko nih en.mimpi

    ReplyDelete
  16. over arr.. hahah.. aku gelak sorg2 kat opis ni ha.. hahah... btw,ko da buat aku good mood ah.. hahah

    ReplyDelete
  17. sampai arini aku masih lagi TERkekek2 sorang2.. u really make my day lah Bro...

    tQ lah...betul2 hilangkan stress

    ReplyDelete
  18. mcm siot je encik mimpi buat aku tergelak, nasib baik tak tersembur teh tarik kat monitor, hahahaha

    ReplyDelete
  19. Klakar nyer lawak ini..hak hak :D

    ReplyDelete

Nuff n Klik Sini!